• تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 16:41
  • کد خبر : 9632
  • چاپ خبر
در چه صورتی داوطلب جدید اضافه می‌شود؟

رقابتی سه قطبی در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر

باتوجه به استقبال رجال، لیست‌ها، لیدرهای انتخاباتی و به تناسب میزان فعالیت داوطلبان انتخابات در مجامع مختلف، روستاها و محلات به نظر می‌رسد تاکنون فضای رقابتی در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر سه قطبی است.

به گزارش آستان‌خبر: بیستم اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان و عملاً تکلیف بخش اعظمی از حامیان انتخاباتی ‌و لیدرهای میدانی مشخص شد که این موضوع نیز یکی از عوامل تاثیرگذاری در پایش مقبولیت داوطلبان انتخاباتی برای ورود به مجلس شورای اسلامی شده است.

باتوجه به روند تأیید صلاحیت‌ها در شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر پیش‌بینی‌ها به سمتی رفت که اغلب کارشناسان و دست‌اندرکاران انتخاباتی، آمار پایین مشارکت بر اساس برخی نظرسنجی‌ها در این شهرستان را به دلیل تک قطبی شدن را محتمل ترین گزینه عنوان می‌کردند.

جایی که نام ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده فعلی مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر و رئیس فعلی مجمع نمایندگان گیلان، شاخص‌ترین عضو تأیید صلاحت شده لیست اولیه رقابت انتخابات بود.

در ادامه نیز بااضافه شدن نام اسماعیل (رضا) تیغ‌نورد جلالی شرایط تغییر محسوسی کرد و در کنار اضافه شدن برخی چهره‌ها به وی شور انتخاباتی در این شهرستان دوچندان شد؛ اما در این بین برخی از جریانات و حتی لیدرهای انتخاباتی در انتظار تأیید برخی نمایندگان ادوار برای ورود مستقیم به عرصه کارزار انتخاباتی ماندند.

در نتیجه بیستم بهمن ماه در آخرین لیست تأیید صلاحیت شده‌ها نام نادر رسولی دیگر چهره شاخص داوطلبان ثبت نامیبه چشم می‌خورد که اتفاقاً این تأیید نیز بر شور انتخاباتی حاکم بر فضای شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر افزود.

جدای از سه قطب رقابتی ایجاد شده هستند چهره‌های دیگری که علیرغم تلاش‌های خود به دلایل مختلف ازجمله دفعی بودن حضور یا بیگانه بودن با فضای رسانه‌ای جهت انعکاس دستاوردهای خدمتی یا برنامه‌های خود نوانستند بروز و ظهور بیشتری برای تبدیل شدن به قطب رقابتی داشته باشند.

حالا تنها راه اضافه شدن فرد شاخص دیگر به کوران رقابت حوزه انتخاباتی آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر تأیید در نظارت استصوابی شورای نگهبان است که برای مشخص شدن نتیجه آن باید تا یکم اسفند ماه منتظر ماند و دید که آیا گرمای رقابت در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر شعله‌ور تر می‌شود یا خیر.

با تمام این شرایط پیش‌بینی می‌شود که شور انتخاباتی پس از اعلام نهایی تأیید صلاحیت‌ها در یکم اسفندماه و مشخص شدن تکلیف برخی رجال و لیدرهای انتخاباتی برای حمایت از داوطلبان حاضر در ماراتن انتخابات به نقطه‌ای برسد که بتوان حدس زد که آیا پاشنه درب بهارستان برای آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر بر روی سه قطب می‌چرخد یا که نه!

انتهای پیام/۴۲۰۰

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.