• تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 22:09
  • کد خبر : 9654
  • چاپ خبر

محصول استراژتیک برنج با بی‌مهری مواجه شده است

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش توسعه و معرفی ۲ محصول استراژتیک حوزه کشاورزی در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: برنج و بادام به عنوان ۲ محصول کشاورزی استراژتیک در آستانه‌اشرفیه در کشور زبانزد هستند ولی در چندسال اخیر برنج متاسفانه به دلیل قیمت‌گذاری‌های غلط با بی‌مهری مواجه هستند.

به گزارش آستان‌خبر، نادر رسولی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در گفت و با برنامه پرسمان با بیان اینکه نظارت بر قوانین وضع شده یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در کشور است، اظهار کرد: قوه مقننه جدای قانون‌گذاری یک وظیفه نظارت در  اجرای قوانین وضع شده توسط قوه مجریه یعنی دولت را دارد.

وی با اشاره به عدم توازن میان سه قوه الخصوص قوه مجریه و مقننه در اجرای درست قوانین گفت:قوه مجریه وظیفه پیگیری مصوبات مجلس و لواحیه را بر عهده دارد لذا می‌توان گفت امروزه عدم توازن و اجرای قوانین وضع شده توسط مجلس مشکلاتی را در کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مشکلات کشور را عدم  نظارت مجلس بر اجرای مصوبات خود دانست و افزود: اگر برخی مصوبات مجلس در خصوص واردات برنج به خوبی اجرایی می‌شد اکنون شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت برنج در کشور نبودیم هرچند خود مجلس هم در خصوص خرید تضمینی برنج خوب عمل نکرده است.

رسولی با تاکید بر نقش عوامل داخلی و خارجی در نابسنانب اقتصادی کشور بیان کرد: استکبار برای جلوگیری از روند پیشرفت کشور در همه ابعاد انواع تحریم‌ها را اعلام کرده است ولی این امر نباید مانع مشکلات عدیده اقتصادی در کشور شود زیرا سیستم مدیریتی دولت‌ها عملا غلط بوده و قوه مجریه در سالیان گذشته برنامه دراز مدت در حوزه اقتصاد نداشته و عملا دچار روزمرگی شده است.

وی با تاکید بر نقش مجلس شورای اسلامی در اجرای قوانین به منظور کاهش نابسامانی اقتصادی گفت: مجلس باید با قانون‌گذاری و دولت با اجرای درست قانون و داشتن یک برنامه بلند مدت مانع گسترش نابسامانی در حوزه اقتصاد شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیری جمعیت در کل کشور از جمله شهرستان آستانه‌اشرفیه به یک ابر معضل مبدل شده است، تصریح کرد: دلیل مهم در پیری جمعیت افزایش سن ازدواج و نداشتن امکانات رفاهی مناسب برای شروع یک زندگی است زیرا اغلب جوانان دارای مشکل اشتغال هستند لذا به راحتی می‌توان با گسترش رابطه صنعت و دانشگاه باعث ایجاد اشتغال جوانان شد.

رسولی با اشاره به نقش توسعه و معرفی ۲ محصول استراژتیک حوزه کشاورزی در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت:  برنج و بادام به عنوان ۲ محصول کشاورزی استراژتیک در آستانه‌اشرفیه در کشور زبانزد هستند ولی در چندسال اخیر برنج متاسفانه به دلیل قیمت‌گذاری‌های غلط با بی‌مهری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در قیمت‌گذاری برنج باید از نظرات کارشناسی استفاده شود، افزود: عدم اجازه ورود سندیکای برنجکاران و کارخانجات برنج در قیمت گذاری ظلم به کشاورز است زیرا هزینه کاشت برنج بسیار بیشتر از قیمت فروش است که این امر نشان دهنده عدم قیمت‌گذاری کارشناسی در حوزه برنج بوده و مجلس باید در این خصوص وارد عمل می‌شد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید تضمینی برنج نقش مهمی در رفع دغدغه فروش برنج توسط شالیکاران دارد، گفت:  خرید تضمینی با خرید سوبسیت است به طوری که دولت باید برنج را بیش از قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریده و در بین فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای توزیع کند.

رسولی با تاکید بر لزوم توجه به حل معضل پسماند از طریق ورود بخش خصوصی در ساماندهی زباله تصریح کرد: پسماند یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه است ولی بازیافت زباله در کشورهای پیشرفته به یک صنعت تبدیل شده و یک منابع درآمد زایی است، از این رو معتقدم برای ساماندهی پسماند باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

وی با اشاره به ورود شیرابه پسماند زباله در شهرستان آستانه اشرفیه به رودخانه سفیدرود بیان کرد: بخش خصوصی آمادگی کامل در ساماندهی پسماند را دارد که نمونه‌ای از بخش خصوصی در ساماندهی پسماند را در پرکاپشت شاهد بودیم ولی عدم حمایت از بخش خصوصی منجر به دلسرد شدن آن مبتکر شد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی  یکی از نشانه‌های پویایی جامعه را نشاط اجتماعی دانست و گفت: شهرستان آستانه اشرفیه ظرفیت خوبی در حوزه ورزشی دارد به طوری که در همه عرصه‌های ورزشی چهره‌های شاخصی داریم و در حوزه فرهنگی نیز باید کارهای بیشتری در این شهرستان انجام شود لذا توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی منجر به ایجاد نشاط می‌شود که لازمه آن تصویب بودجه مناسب است.

پایان پیام/۴۲۰۲

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.