• تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 19:36
  • کد خبر : 9673
  • چاپ خبر

۸۷ هزار واجد شرایط رای در شهرستان آستانه‌اشرفیه هستند

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از وجود ۸۷ هزار واجد شرایط رای در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

به گزارش آستان‌خبر، جواد شفیعی‌ثابت سخنگوی ستاد انتخابات گیلان ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه در ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه گیلان ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر واجدین شرایط رای دهنده دارد، اظهار کرد: از این تعداد یک‌میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر مرد و یک‌میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر زن هستند و همچنین در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶ رأی اولی داریم که از این تعداد ۴۴ هزار و ۹۵ نفر مرد و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر زن هستند.

وی در خصوص آمار واجدین شرایط رأی به تفکیک ۱۷ شهرستان تصریح کرد: در شهرستان ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴ نفر، لاهیجان ۱۴۰ هزار و ۷۱۴ نفر، فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱ نفر، صومعه‌سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر، شفت ۴۷ هزار و ۹۴۴ نفر، سیاهکل ۳۸ هزار و ۳۴۳ نفر، ک در رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹ نفر واجدین شرایط رای هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تعداد واجدین شرایط رای در گیلان افزود: بر اساس آمار همچنین در رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر، در رضوانشهر ۵۳ هزار و ۹۰۲ نفر، در خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴ نفر، در تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶ نفر، در بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷ نفر، در املش ۳۵ هزار و ۹۴۷ نفر، در آستانه‌اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ نفر، در بندر مرزی آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط رأی هستند.

شفیعی‌ثابت با بیان اینکه در شهرستان رشت واجدین شرایط ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر هستند، گفت: انتخابات در حوره انتخابیه رشت و خمام الکترونیکی بوده و تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده، در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۵۹۰ شعبه اخذ رای داریم که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار بوده و همچنین ۲۹۷ شعبه در حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه در حوزه روستایی هستند.

وی با اشاره به تعیین بیش از ۲ هزار صندوق اخذ رای در گیلان گفت:  مردم گیلان با مشارکت حداکثری در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری ، فردا ۱۱ اسفند،  آرای خود را برای انتخاب فرد مورد نظر از بین ۳۵۰ نامزد تایید شده به ۲ هزار و ۶۹۰ صندوق اخذ رای در ۱۱ حوزه انتخابیه می‌اندازند.
سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه اخد رای ثابت و ۳۷۳ شعبه اخذ رای هم سیار در گیلان پیش‌بینی شده است، افزود:  برگزاری انتخابات در حوزه انتخابات رشت و خمام با ۳ هزار صندوق اخذ رای، به صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود.
پایان پیام/۴۲۰۲

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.