• تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 15:32
  • کد خبر : 10319
  • چاپ خبر

شهردار رشت: پروژه ژ پنج زیر بار ترافیکی می‌‎رود

شهردار رشت امروز دربازدید از پروژه‌های مدیریت شهری محور ژ پنج،‌ گفت: طی مساعدت دادستان محترم مرکز استان و طی هماهنگی و تفاهم‌نامه‌ای با آب منطقه‌ای گیلان با در اختیار قرار دادن زمین در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت و در تلاشیم تا طی چند ماه آینده زیر بار ترافیکی برود.

به گزارش آستان‌خبر؛ رحیم شوقی شهردار رشت پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه های عمرانی سطح شهر که با حضور تعدادی از اعضای شورا و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به‌سرعت پیشرفت ۵ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر اظهار کرد: خوشبختانه همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی و مدیریت شهری موجب شده که رشت شاهد اتفاقات خوبی باشد که امید است در آینده نزدیک با بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح و بازگشایی برخی معابر شهری، بتوانیم تا حد زیادی معضل ترافیک شهری را برطرف سازیم.

وی به اجرای رینگ ۹۰ متری در شهر اشاره کرد و گفت: اجرای فاز اول این رینگ در آینده نزدیک توسط شهرداری رشت آغاز می‌شود، اما باتوجه‌به حجم این پروژه نیاز است که وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای فاز دوم آن ورود کند.

شهردار رشت در بازدید از پروژه ژ پنج “شهید سلیمانی ” بیان کرد :یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری محور ژ۵ است که طی مساعدت دادستان محترم مرکز استان و طی هماهنگی و تفاهم‌نامه ای با آب منطقه‌ای گیلان با در اختیار قراردادن زمین در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت.

شوقی با تشکر از امور مالیاتی و پلیس راهور استان در راستای همکاری‌های لازم جهت اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: این مسیر در راستای حل گره‌های ترافیکی شهر به طول ۴/۲ کیلومتر از روبروی هلال‌احمر “جاده انزلی ” آغاز شده و به سمت پیل داربن، پستک و در نهایت به جاده پیربازار ختم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام پروژه‌ها با اعتبارات داخلی شهرداری رشت اجرا شده افزود: پروژه ژپنج اکنون با پیشرفت بالغ بر ۳۰ درصدی همراه است و امید است طی پنج ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک برود.

شوقی با اشاره به اجرای دو تقاطع غیرهمسطح دیگر در میدان فرزانه و توشیبا بیان‌ کرد: این مهم در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد و در تلاش هستیم در آینده نزدیک عملیات عمرانی آنها را آغاز کنیم.

شهردار رشت به اجرای پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: دو قطعه زمین در پل بوسار و میدان بسیج خریداری شده و مقدمات کار برای جذب فراخوان انتخاب پیمانکار نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/۴۲۰۰

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.