• تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1403 - 11:56
  • کد خبر : 10329
  • چاپ خبر

روایت نجفی نماینده آستانه‌اشرفیه از دیدار با رهبر انقلاب

به گفته نجفی نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، یکی از نکات کلیدی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که نمایندگان مجلس باید از سیاه‌نمایی پرهیز کرده و به دشمن اجازه ندهند با ایجاد خلاء بین دولت و مجلس از شرایط سوء استفاده کنند.

به گزارش آستان‌خبر؛ ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده مردم استانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نکات بسیار مهم و کلیدی اشاره کردند؛ رهبری به درستی فرمودند که مجلس و دولت باید تعامل داشته باشد. حالا چون تعدادی از نمایندگان با رئیس جمهور منتخب همفکر نبودند نباید با نگاه غیرکارشناسی صلاحیت وزرا را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید داشتند که کابینه دولت چهاردهم با رعایت قوانین و ضوابط باید به سرعت تشکیل شود، افزود: مجلس نیز نباید با نگاه جناحی صلاحیت وزرا را بررسی کندو همان طوری که رهبری تاکید داشتند ملاک دولت در معرفی وزرا و ملاک مجلس در بررسی صلاحیت وزرا باید تخصص، تعهد، متدین و ملی گرایی باشد.

به گفته نجفی، در وهله اول دولت باید به این نکته توجه کند و در گام بعدی نیز مجلس قطعا نگاه جناحی نخواهد داشت بلکه برای ما رزومه و تخصص و سلامت و برنامه وزرای پیشنهادی مهم است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رهبری تاکید داشتند که طرح‌ها به حداقل برسد و دولت لایحه در خصوص مسائل مهم به مجلس ارائه کند، تصریح کرد: لوایح باید با نگاه کارشناسی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با اسناد بالادستی مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر رهبری بر وحدت بین قوا اشاره کردند چون امروز دشمن منتظر سوء استفاده و دنبال این است تا بین مجلس و دولت خلاء ایجاد کند.

وی با اذعان به اینکه گاهی اوقات نمایندگان در نطق‌های خود از دستاوردهای دولت و مجلس صحبت نمی‌کنند بلکه صرفا انتقاد می‌کنند، بیان کرد: رهبری تاکید داشتند که نمایندگان باید از سیاه نمایی پرهیز کنند و نباید بستر را برای سوءاستفاده دشمن فراهم کرد.

نجفی با بیان اینکه رهبری تاکید داشتند که رای نمایندگان و نطق نمایندگان در مجلس همه باید با یک هدف آن هم رضای خدا باشد، افزود: رهبری تاکید کردند مجلس نیز باید پاسخگو باشد و هم نقش قانون‌گذاری خود را به درستی ایفا کند و از سوی دیگر مجلس باید به ابعاد نظارتی خود نیز توجه داشته باشد.

انتهای پیام/۴۲۰۰

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.