• تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1403 - 11:49
  • کد خبر : 10644
  • چاپ خبر

اتمام برداشت بادام زمینی در آستانه‌اشرفیه

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از اتمام برداشت بادام‌زمینی در این شهرستان خبر داد و گفت: بادام کاران این شهرستان در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر و سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پیله خشک بادام تولید کردند.

به گزارش آستان‌خبر، خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه برنج و بادام‌زمینی استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی آستانه‌اشرفیه هستند، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته برداشت برنج و بادام در شهرستان آستانه‌اشرفیه به اتمام رسیده و بادام‌کاران و برنج‌کاران محصولات پر خیر و برکت خود را برداشت کردند.

وی از وجود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی بادام‌زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: بادام کاران این شهرستان در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر و سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پیله خشک بادام تولید کردند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، کشت بادام‌زمینی و برنج را کی از شغل‌های اصلی مردمان این شهرستان دانست و بیان کرد: دو رقم بادام‌زمینی توسط سه هزار و ۲۰۰ نفر از بادام‌کاران آستانه‌ای تولید می‌شود.

آرنگ با بیان اینکه از بادام‌زمینی می‌توان محصولات مختلفی را تولید کرد، افزود: بهترین حالت استفاده از محصول بادام را به‌صورت برشته، بوداده و طعم دار و به‌عنوان روغن بادام است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.