• تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 11:43
  • کد خبر : 10658
  • چاپ خبر

آغاز جشنواره تئاتر مریوان با «مرده حرمت داره» از آستانه‌اشرفیه

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی با حرکت کارناوال شادی و حضور هنرمندان استانه‌اشرفیه از ۲۱ مهر در مریوان آغاز به کار کرد.

به گزارش آستان‌خبر؛ فاتح بادپروا، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز، ۲۱ مهر در حاشیه مراسم آغاز بکار این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد که امسال ۳۳ اثر در چهار بخش مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، دگرگونه‌های اجرایی و برگزیده جشنواره‌به نمایش درخواهد آمد.

وی به اجرای گروه‌ها تئاتر شرکت‌کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها پنج روز نمایش‌های خود را در چهار نقطه پارک شانو، زریبار، میدان باوه‌ره‌شی برگزار می‌کنند.

در بخش مسابقه ایران و دگرگونه اجرایی ۱۵ اثر، مسابقه بین‌الملل ۳ اثر ایرانی و ۷ خارجی یک کار مشترک کانادا و آلمان، بصره عراق، دو اثر از روسیه، یک کار ارمنستان، یک کار الجزایز، برگزیده جشنواره‌های دیگر ۴ اثر و بخش نیشتمان که آورده اقتصادی و مالی است، ۴ اثر حضور دارند.

هیئت انتخاب آثار هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان متشکل از مریم کاظمی، رحمت امینی، یعقوب صدیق‌جمالی، علیرضا اسماعیلی و میثم سرآبادانی، پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسال شده به دبیرخانه، آثار راه‌یافته به این رویداد هنری را معرفی کردند.

نمایش «مرده حرمت داره» به نویسندگی پوریا کریمی و کارگردانی صادق هزاری جلالی از آستانه‌اشرفیه نیز در این جشنواره حضور دارد.

انتهای پیام/۴۲۰۰

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.