• تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 9:03
  • کد خبر : 10387
  • چاپ خبر

راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های ولگرد در آستانه‌اشرفیه

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفی از راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های ولگرد خبر داد.

به گزارش آستان‌خبر، جلسه ساماندهی و مدیریت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب به ریاست مهندس ابراهیم فروحی؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری وبا حضور بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه، رؤسای ادرات دامپزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی و نمایندگان شهرداری آستانه‌اشرفیه، بخشداری و شورای بخش بندرکیاشهر و سایر مدعوین برگزار شد.

ابراهیم فروحی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از جمله مطالبات مردم است اظهار کرد: بر اساس نامه ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بحث ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی از آنجایی که برخی از بیماری‌ها بین انسان و حیوانات مشترک است و سگ‌های بلاصاحب از جمله موارد ناقل هستند، پرسه زنی سگ‌های بلاصاحب یه خطر محسوب می‌گردد لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ حقوق حیوانات در ساماندهی‌شان مد نظر قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با تاکید بر اینکه سلامتی شهروندان در اولویت قرار دارد، افزود: بر طبق استانداردهای جهانی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک سگ و انسان جمع‌آوری و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب می‌باشد از این روی احداث و راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهرستان ضروری است.

به گفته فروحی وظیفه ساماندهی و کنترل سگ‌ها در شهرها برعهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها می‌باشد و بخشداران باید بر نحوه عملکرد دهیاری‌ها نظارت نمایند.

وی با تاکید بر همکاری شهرداری‌ها با اداره منابع طبیعی به جهت تعیین زمین مناسب برای نگهداری سگ‌های جمع‌آوری شده در اسرع وقت افزود: در کارگروه آینده علاوه بر اعضای حاضر از نمایندگان محترم دادستانی، نیروی انتظامی، منابع آب، صمت، اصناف و نماینده سازمان‌های مردم نهاد حامی حقوق حیوانات در جلسه دعوت به عمل آید.

انتهای پیام/۴۲۰۲

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.